۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۳۱۴۹۲
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

مردم نگران بارش‌های پیش رو هستند| پیگیر جبران خسارت‌ها هستیم

مردم نگران بارش‌های پیش رو هستند| پیگیر جبران خسارت‌ها هستیم
امام جمعه اهواز با بیان اینکه پیگیر جبران خسارت‌ها هستیم، گفت: مردم نگران بارش‌های پیش رو هستند و چاره اندیشی مسؤولان را می‌خواهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز، در بازدید از شهرک دانشگاه اهواز، در جمع خبرنگاران با اشاره به آبگرفتگی‌های شدید محلات اهواز اظهار داشت: بیشتر ریزش‌های بارندگی اخیر در اهواز بود، آب در بسیاری از پارکینگ‌های آپارتمان‌ها تا سقف ماشین‌ها رسیده است، حداقل در ۱۳ نقطه که گروه‌های جهادی مشغول فعالیت هستند آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب مشاهده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه شهرداری، آبفا، آتش نشانی، مدیریت بحران و گروه‌های جهادی حضوری شبانه روزی برای پایان بخشی به آبگرفتگی دارند، خاطرنشان کرد: باید در پی آسیب شناسی بود و تلاش در جبران خسارت‌ها است که در این میان خانواده‌های ضعیف و فقیر در اولویت هستند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در برخی مناطق آب تا دو متر بالا آمده است، عنوان داشت: آب در اکثر مناطق تخلیه شد، با بررسی تک تک مناطق گزارشی از وضعیت به وجود آمده را منتقل خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به حضور پرشور گروه‌های جهادی، حوزه‌های علمیه، بسیجیان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: ائمه مساجد هر محله شبانه روز در کنار خانواده‌های آسیب دیده حضور دارند، طلاب و روحانیت پیش قراولان حضور و خدمت به مردم هستند.

وی با بیان اینکه امام جمعه مسؤولیت اجرایی نیست، تصریح کرد: سرکشی به همه مناطق برای جبران خسارت‌ها صورت می‌گیرد، اما این قول را نمی‌دهیم جبران خسارت‌ها صورت بگیرد، اما پیگیر مسئله خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اعلام آمادگی خیران و حضور نهاد‌هایی از قبیل ستاد فرمان اجرایی امام، بنیاد مستضعفان و دستور رهبر انقلاب برای کمک به آسیب دیدگان اظهار داشت: در زمینه رسیدگی به فاضلاب اهواز و مناطقی که آب و فاضلاب با همدیگر تلاقی دارند تلاش می‌کنیم تا با تقسیم کار‌ها و ۴ هزار میلیارد تومانی که از سوی رهبری برای این امر اختصاص داده شد، از تکرار اتفاقی که در شهرستان خرمشهر «اوایل انقلاب» به علت سوء مدیریت‌ها روی داد، در اهواز جلوگیری کنیم.

امام جمعه اهواز بر نظارت دقیق و ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به بحث آب و فاضلاب اهواز تأکید و گفت: گروه‌های جهادی اعلام کردند که منطقه به منطقه اهواز را لایروبی خواهند کرد تا حداقل در بازه زمانی کوتاه مدت، مرهمی برای مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مردم نگران بارش‌های پیش رو هستند، اظهار داشت: برای جمع آوری آب‌های روسطحی اقدامات جدی شود، از داخل خانه‌های مردم تصاویر ارسال شود تا مردم ایران به یاری خوزستانی‌ها بیایند.

وی با اشاره به اینکه هر بلا و مصیبتی یک آزمون است، خاطرنشان کرد: مسلمانان به یاری هم بشتابند در کنار آسیب دیدگان باشند و آن‌ها را در خانه‌های خود جای دهند، حسینیه دار‌های استان به فریاد مردم برسند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان پیشنهاد کرد ستادی تشکیل شود تا خانواده‌هایی که آمادگی پذیرایی از خانواده‌های آسیب دیده را دارند، ثبت نام کنند، در عین حال مسؤولان نیز برنامه ریزی دقیقی برای چنین امری داشته باشند.

امام جمعه اهواز با درخواست از همه مردم برای کمک به آسیب دیدگان بارندگی اخیر عنوان داشت: کمک خواهی مردم خوزستان و دست نیاز دراز کردن شان از روی ذلت و خواری نیست؛ بلکه بخش عمده شریان حیاتی کشور در خوزستان است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات